¡TRADUCE "VEURE, PENSAR I SENTIR"!

22 de jul. 2010

MESURES DE PROTECCIÓ SOLAR

Amb el sol i la calor que està fent, que no se'ns oblidi! És una campanya realitzada per l'Institut Català d'Oncologia i el Departament de Salut de la Generalitat.



21 de jul. 2010

NENS JAPONESOS: COMPETÈNCIA SENSE LÍMITS

Cal veure les quatre parts i reflexionar molt sobre el contingut d'aquest vídeo.





X Jornades d'innovació en l'etapa d'Educació Infantil


Les Jornades d’Educació Infantil de l’ICE de la UAB, que tindran lloc el 22, 23 i 24 d'octubre, compleixen aquesta edició una data important: son les X Jornades i, per la seva bianualitat, celebren 20 anys!.

Aquesta llarga trajectòria en la tasca compartida per tants professionals de l’educació infantil, els avala i els dóna força per proposar un programa ambiciós en objectius, càlid en propostes, ric en aportacions pràctiques i profund en referents teòrics. Tot això sota un tema de rigorosa actualitat i essencial en aquesta etapa, com és: AMOR I EDUCACIÓ.




MASSATGE INFANTIL

La intenció del massatge infantil és reforçar el vincle emocional entre adult-infant. Els moviments busquen estimular o relaxar. És un instrument per a aconseguir el benestar físic o emocional de l'infant. Garanteix uns espais íntims entre l'adult i l'infant.

Beneficis
Fisiològics
  • Reforça l'activitat metabòlica en incrementar la circulació de la sang.
  • Millora el restrenyiment i la qualitat de la respiració.
  • Proporciona una relaxació del to muscular, facilitant el son.
  • Paliativos de gasos i còlics, prevenint el seu moment.
Psicològics
  • Proporciona ajuts i recursos en cas de plor incontrolat o rebequeries.
  • Proporciona un coneixement i una consciència del propi cos que fa cuidar-lo i respectar-lo i que els altres ho facin.
  • Proporciona recursos que perduren en el temps, en la relació pares i fills i que resulten molt útils en etapes com l'adolescència i la pre-adolescència.
  • Crea persones més segures, confiades i positives, entrenades en actituds i conductes de respecte i comprensió del món.





 ARTÍCLES SOBRE MASSATGE INFANTIL Introducció al massatge infantil



REFLEXIÓ SOBRE L'ÚS DE LA BATA A EDUCACIÓ INFANTIL


Article de Carme Cols, a la revista "Infància", número 150. Maig-juny 2006. A.M.Rosa Sensat. Barcelona. 


IMATGES D'AULES D'EDUCACIÓ INFANTIL

Espais, racons, documentacions d'aules d'Educació Infantil de diverses escoles d'arreu del món; i creacions interessants.



ART VEGETAL

Interessants creacions realitzades amb vegetals.




19 de jul. 2010

PAPER RECICLAT

Fantàstica idea per a fer el teu propi paper; fàcil, econòmic i de molta utilitat.


ENDEVINALLES



YO TE TENGO A TI, TÚ ME TIENES A MÍ

 Nele Moost i Michael Schober (2002). Ediciones SM.



ABUELOS

Chema Heras (il·lustracions de Rosa Osuna) (2006). Editorial Kalandraka.

...La abuela sonrió y fue a mirarse al espejo:
- Eso no es verdad. Yo soy fea como una gallina sin plumas
- dijo ella, prendiéndose la margarita en el pelo.
- ¡No digas eso mujer! Tú eres tan bonita como el sol.
¡Y haz el favor de apurar, que tenemos que ir a bailar!


.

ENCENDER LA NOCHE

Ray Bradbury (traducció d'Esther Rubio; il·lustracions de Noemí Villamuza) (2006). Editorial Kónikos.

 

 Hi havia una vegada un nen que tremolava de por quan arribava la nit. Encenia llums, espelves, llanternes i, d'haver pogut, hagués deixat al sol il·luminar sens parar. Fins que un dia, una nena misteriosa el va ajudar a descobrir que la nit té amagada una llum molt especial.

 



 

ALLÀ, ON VIUEN ELS MONSTRES

 Maurice Sendak (2009). Editorial Kalandraka.
Allà on viuen els monstres és un àlbum il·lustrat que parla d''en Max, un nen entremaliat. Quan sa mare el castiga, en Max s''en va a la seua habitació i imagina un viatge fantàstic al país dels monstres on ell es convertirà en el rei. 



LA CEBRA CAMILA

 Marisa Núñez (il·lustracions d'Óscar Villán). Editorial Kalandraka

 Allà on s'acaba el món, al país on dóna la volta el vent, vivia una petita zebra que es deia Camila. Com en aquell indret el vent era tan trapella, Camila havia de caminar amb molt de compte per a no perdre el seu vestit...


EN PATUFET

Una mà de contes





ELS TRES PORQUETS

Una mà de contes







EL CARGOL I L'HERBA DE PONIOL

Núria Font (il·lustracions de Marie Nigot)(2001). Editorial Cruïlla. Col·lecció Vull llegir!

Un cargol vol fer-se unes sopetes d'herba de poniol per curar-se el mal de panxa, però l'herba no es pot arrencar. Per sort pot comptar amb l'ajuda d'un escarabat, una granota, un esquirol, un conill, un bou...











EL LLEÓ I EL RATOLÍ

Subi, Editorial Combel  (2003), Col·lecció Cavall Volador, Sèrie Galop

Es tracta d'una versió adaptada de la història amb il·lustracions d'en Subi que, com ja sabeu em sembla un il·lustrador brillant. A part una col·lecció que sempre ofereix bons il·lustradors i bones històries amb la qualitat que els caracteritza en aquesta col·lecció.


18 de jul. 2010

EL PEIX IRISAT

Marcus Pfister (2005). Editorial Beascoa

El peix més bonic del mar no tenia amics i ningú volia saber res d’ell per què era orgullós. Va parlar amb l’Octopus, qui li va dir que regalés a cada peix una de les seves meravelloses escates...





ELS CENT LLENGUATGES DEL NEN

El niño está hecho de cien.
El niño tiene cien lenguas,
cien manos,
cien pensamientos,
cien maneras de pensar,
de jugar y de hablar,
cien siempre cien,
maneras de escuchar,
de sorprenderse de amar,
cien alegrías
para cantar y entender,
cien mundos
que descubrir,
cien mundos
que inventar,
cien mundos
que soñar.

El niño tiene cien lenguas
(y además de cien, cien, cien),
pero le roban noventa y nueve.
La escuela y la cultura
le separan la cabeza del cuerpo.
Le dicen:
de pensar sin manos,
de actuar sin cabeza,
de escuchar y no hablar,
de entender sin alegría,
de amar y sorprenderse
sólo en Pascua y en Navidad.
Le dicen:
que descubra el mundo que ya existe
y de cien le roban noventa y nueve.
Le dicen:
que el juego y el trabajo,
la realidad y la fantasía,
la ciencia y la imaginación,
el cielo y la tierra,
la razón y el sueño
son cosas que no van juntas
Y le dicen
que el cien no existe
El niño dice:
"en cambio el cien existe".
Loris Malaguzzi



DOCUMENTS INTERESSANTS 

16 de jul. 2010

LA TALPETA QUE VOLIA SABER QUI LI HAVIA FET ALLÒ AL CAP

Werner Holzwarth (Il·lustracions de Wolf Erlbruch) (2008). Editorial Kalandraka

Quan un dia la talpeta va treure el cap d’entre una muntanyeta de terra per tal de veure si ja eixia el sol, li va ocórrer allò. (Era rodó i marró, s’assemblava una mica a un xoriço i el pitjor de tot: li va caure justetament damunt del cap).
“Quin fàstic!” cridà la talpeta. “Qui m’ha fet això en el cap?”

14 de jul. 2010

ROSA CARAMEL

Adela Turín (traducció de Montserrat Gispert; il·lustracions de Nella Bosnia) (2001). Editorial Lumen.


 Els elefants i les elefantes són molt diferents. Els elefant són de color gris, mengen herba verda, juguen al fang, fan la migdiada... Les elefantes, en canvi, estan tancades a un jardí, menjant flors, portant sabatetes i llaços roses...

Un conte, que treballa la coeducació.




13 de jul. 2010

QUIN GUST FA LA LLUNA?

Michael Grejniec (2002). Editorial Kalandraka 

Feia molt de temps que els animals volien saber quin gust feia la lluna. Era dolça o salada? Només en volien tastar un trosset petit. A les nits, miraven ansiosos cap al cel. Es posaven de puntetes i estiraven el coll, les cames i els braços, tot intentant agafar-la. Però to va ser en va, i ni tan sols l'animal més gran la podia tocar. Un bon dia... un ratolí.....





QUIN GUST FA LA LLUNA? - Personatges

ENSUCIARSE... HACE BIEN

12 de jul. 2010

SI TU VAS AL CEL



PLOU I FA SOL



PEIX, PEIXET


PATIM, PATAM, PATUM



MARIETA VOLA, VOLA



LES PETITES FORMIGUETES



L'ELEFANT AMB BICICLETA



LA TEMPESTA



LA PLUJA



LA PETITA GRANOTETA



LA BICICLETA



JO TINC UNA FLORETA



ESCARABAT BUM, BUM



EPO, ETAITA, IÉ



EN JAN PETIT



EL POMER



EL POBRE MÚSIC



EL GRIPAU BLAU



EL GEGANT DEL PI



EL FRED


EL CICLISTA


EL CERVATÓ



DALT DEL COTXE



CAUEN GOTES