¡TRADUCE "VEURE, PENSAR I SENTIR"!

27 de febr. 2011

ELS ESPAIS EXTERIORS

"L'hora del pati", aquell moment en el qual, de vegades, oblidem que també forma part del creixement i dels processos de desenvolupament dels infants. Hi ha qui pensa que la famosa "hora del pati" és una estona de joc lliure i frenètic, sense cap tipus d'estructura ni planificació i, tot i que, en algunes ocasions, els resultats s'encaminen cap a aquesta afirmació; la realitat dels infants ens indica el contrari: el fet de sortir a l'aire lliure possibilita a les nenes i als nens posar-se en contacte amb la natura, continuant construint els seus aprenentatges. És per això que l'estructuració dels espais exteriors hauria de tenir més pes i més importància. Mirant les imatges següents, plantejo: quin tipus d'estímuls s'ofereixen als infants en aquests espais exteriors?


Cal destacar el terra artificial, les joguines de plàstic i la superfície llisa (que, segurament, està fet per tal de facilitar als i a les mestres la seva tasca de "vigilar" als infants). Però: i els elements naturals? i els amagatalls? i la terra? i l'aigua?









 



Afegeixo a aquesta reflexió, un article de la Carme Cols que parla, precisament de l'organització dels espais exteriors.



3 comentaris:

  1. Jennyy!!!!

    Este articulo lo he leido yo hace dos dias porque tenemos que crear un patio!! xD.. que gràcia me ha hecho ver que hablas de eso!

    un beso guapa!

    MIRIAM

    ResponElimina
  2. HOla bones!!

    No puc veure el video, algun altre enllaç?
    Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola! No és un vídeo, és un article, el pots trobar en aquest enllaç: http://www.elsafareig.org/jardiner/quinjardi/lentornfd.pdf Abraçades!

      Elimina