¡TRADUCE "VEURE, PENSAR I SENTIR"!

30 de gen. 2012

ESCOLES SENSE AULES A SUÈCIA

Fa temps vaig crear una entrada parlant de Ken Robinson, qui explicava que tancar als infants dintre d'aules petites, tenint un mestre que parla i parla pot arribar a destruir la creativitat de les nenes i nenes. 
Aquest problema no el tindran a les escoles Vittra, a Suècia. La idea d'aquestes escoles és trencar amb l'esquema medieval de separació i divisió per edats i aules (encara vigent!), repensant l'escola i creient que qualsevol espai és bo per a treballar i estudiar. La seva metodologia defensa la tecnologia i els idiomes, per això es treballa amb portàtils i es parla tant el suec com l'anglès. Una altra manera de veure l'escola i d'habitar-hi, ja que l'arquitectura ha estat creada pensant fins al més mínim detall. Deixo que gaudiu d'algunes imatges d'aquesta escola:












 I un vídeo (no entenc res del que diuen, però val la pena veure els espais):


Com tot, suposo que té punts forts i punts febles. Personalment valoro molt positivament els espais amplis, oberts, de lliure circulació i l'activitat autònoma i de decisió pròpia dels infants. No m'agrada tant el treball amb les tecnologies, potser trobo a faltar material manipulatiu, experimental, jocs i joguines... Em fa una mica de por veure les imatges amb tot d'infants enganxats al portàtil, tot i que està bé, sota el meu parer es necessita una mica d'equilibri amb altres activitats.

Informació extreta del bloc Yorokobu.

2 comentaris:

  1. Uns espais molt moderns i bonics però freds. Tal com dius hi ha massa tecnologia i cap joguina ni material manipulatiu. M'agrada veure diferents tipus d'escola i segur que totes tenen punts positius i negatius, però aquesta no m'acaba de fer el pes.

    ResponElimina
  2. Pienso lo mismo. Echo mucho de menos la presencia de elementos naturales, lo veo todo muy centrado en las nuevas tecnologías. No digo que no sean importantes, pero no pueden ser lo único...

    ResponElimina